Fax:

023/311-383

Email:

Adresa:

23000 Zadar, Široka ulica 1/lll

Provedba ispita kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika

Ispit kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika

25.01.2021. Hrvatska obrtnička komora započinje s provedbom ispita kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju.
Osobe koje u skladu sa Zakonom o obrtu udovoljavaju uvjetima da postanu mentori, a nemaju položen majstorski ispit, u svrhu ishođenja dozvole (licencije) za provedbu naukovanja trebaju položiti ispit kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju.

Ispit će se provoditi u Obrtničkoj komori Zadarske županije, Široka ulica 1, Zadar.

Prijave sa potrebnom dokumentacijom  dostavljaju se osobno, na istoj adresi,  Savjetniku za strukovno i cjeloživotno obrazovanje u obrtništvu gđa. Lidiji Udiljak 
Kontakt:e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ;  tel:023/319-224 ; mob: 098 464 743. 

ISPITNI ROKOVI kroz godinu:
 
br. roka naziv roka rok za prijavu ispita

    provedba ispita

prvi proljetni 04. veljače

25.02. - 31.03.2021.

drugi ljetni 29. travnja

20.05. - 14.06.2021.

treći jesenski 06. rujna

27.09. - 29.10.2021.

četvrti zimski 26. listopada

16.11. - 15.12.2021.

 
 ROK za prijavu je 21 dan prije početka ispitnog roka.

Rok za prijavu u Obrtničkoj komore Zadarske županije na proljetni ispitni rok u 2021. godini je do 04. veljače 2021.
 
Proljetni Ispitni rok će se u Obrtničkoj komore Zadarske županije obaviti od 25. veljače do 31. ožujka 2021. 
 
UVJETI ZA PRISTUPITI ISPITU: Osobe koje imaju završeno najmanje srednje strukovno obrazovanje na razini 4.1 Hrvatskog kvalifikacijskog okvira  (trogodišnje srednje strukovno obrazovanje)
 
POTREBNA DOKUMENTACIJA: 
Prijavnica - u Komori
- Rodni list – kopija, 
- Osobna iskaznica ili putovnica – kopija,
- Svjedodžba o završenoj srednjoj školi (minimalna razina 4.1) ili druga javna isprava kao dokaz stečene razine kvalifikacije – kopija, 
- Dokaz o uplati akontacije ili ukupne cijene ispita
 
CIJENA ISPITA 
U skladu s Pravilnikom o načinu i postupku provedbe ispita kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju iznosi 800,00 kuna.
Svaki kandidat prilikom službene prijave ispita uplaćuje akontaciju za polaganje ispita u iznosu od 200,00 kuna. Iznos akontacije sadržan je u cijeni ispita. Najkasnije do izlaska na pisani dio ispita kandidat je dužan uplatiti preostali dio iznosa od 600,00 kuna.

Uplaćuje se na žiro račun Obrtničke komore Zadarske županije:
IBAN: HR2924020061100071365
model: HR05
poziv na broj odobrenja : 410 - OIB
 
STRUKTURA ISPITA:
Ispit se polaže u dva dijela pred tročlanom ispitnom komisijom: 
a) pismeno /pismeni dio ispita može trajati max 90 min.
b) Praktično uz OBAVEZNU PISMENU NASTAVNU PRIPREMU prema zadatku koji odredi ispitna komisija
 
Više informacija o uvjetima ishođenja dozvole (licencije) možete pronaći na poveznici https://www.hok.hr/obrazovanje/strukovno-obrazovanje-za-programe-vezanih-obrta/licenciranje.

Humanitarna akcija Hrvatske obrtničke komore „Obrtnici za stradale od potresa“

03.01.2021. Hrvatska obrtnička komora donirala 50 agregata za struju, otvoren i žiro račun na koji će se prikupljati sredstva za potrebe stradalih u potresu.
Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec s kolegama obrtnicima posjetio je područja stradala u potresu. Mnogi obrtnici ostali su bez prostorija za rad, ali i vlastitih domova, materijalna šteta je velika te je pitanje kada će uopće moći ponovno pokrenuti poslovanje.
 
Na izvanrednoj sjednici Upravnog odbora Hrvatske obrtničke komore donesena je odluka o otvaranju posebnog žiro-računa i pokretanju humanitarne akcije naziva „Obrtnici za stradale od potresa“ koja ima za cilj prikupljanje novčanih sredstava za pomoć stradalima od potresa. Obrtnici iz cijele Hrvatske, kao i kolege obrtnici iz drugih zemalja pokazali su ogroman interes za pomoć stradalim područjima, pa ih pozivamo da se  uključe i uplate sredstva na žiro račun otvoren za donacije. Prikupljena sredstva bit će namjenski raspoređena tamo gdje je pomoć najpotrebnija.
 
Broj žiro-računa na koji se mogu uplatiti donacije je HR29 2340 0091 5111 1052 1, s pozivom na broj HR00  OIB uplatitelja.
 
Za uplate iz inozemstva potrebno je navesti swift adresu: PBZGHR2X
 
Hrvatska obrtnička komora donirala je 50 agregata od 2kW, 28.000 m2 plastične folije za pokrivanje uništenih krovišta te organizirala dostavu 200 kg kruha dnevno u Petrinju. Pomoć je to koja je potrebna trenutno, jer je puno ljudi ostalo bez svojih domova, a pojedina mjesta još uvijek nemaju struju, s obzirom da će uklanjanje kvarova na mrežama potrajati.
 
Ceh ugostitelja HOK-a i Udruženja ugostitelja Grada Zagreba pripremaju dnevno 300 toplih obroka koji se razvoze stradalima u koordinaciji s Obrtničkom komorom Sisačko-moslavačke županije i Udruženjem obrtnika Sisak.
 
Pomoć u saniranju štete uzrokovane potresima na ovom području bit će potrebna kroz duže vrijeme, stoga svi oni koji su na bilo koji način oštećeni, moraju znati da nisu prepušteni sami sebi.
 

Ponovno na raspolaganju COVID-19 zajam za obrtna sredstva

09.12.2020. Poduzetnicima je ponovno na raspolaganju „COVID-19 zajam za obrtna sredstva“, a prijave počinju 9. prosinca 2020. godine u 8.00 sati.Poduzetnici će tako moći zatražiti iznos zajma do 380 tisuća kuna, uz kamatnu stopu od 0,25%. U okviru ovog Financijskog instrumenta HAMAG-BICRO će poduzetnicima izravno odobravati zajmove za obrtna sredstva.

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) u suradnji s Vladom Republike Hrvatske i Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja, nastavlja s provedbom mjera za pomoć mikro, malim i srednjim poduzetnicima čije poslovanje je ugroženo uslijed epidemije koronavirusa.

Program je financiran iz sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj te je osigurano ukupno 1,3 milijarde kuna.  

1. CILJ FINANCIJSKOG INSTRUMENTA - Cilj Financijskog instrumenta je osigurati dodatnu likvidnost mikro, malim i srednjim subjektima malog gospodarstva uz smanjenje kamatne stope i smanjenje razine potrebnih sredstava osiguranja. Program je usmjeren na mikro, mala i srednja poduzeća koja su aktivno poslovala najmanje 3 mjeseca u 2019. godini, a koja su ili zatvorena Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine ili su u 2020. godini ostvarila pad prihoda od 60 % i više u odnosu na 2019. godinu. 

2. KRITERIJI PRIHVATLJIVOSTI KRAJNJIH KORISNIKA - U trenutku prijave za zajam prihvatljivi krajnji korisnici moraju ispunjavati sljedeće kriterije:  

1. imaju status „subjekta malog gospodarstva“  kako su definirani u članku 1. Priloga Preporuci Europske komisije 2003/361/EZ, odnosno zadovoljavaju sljedeće kriterije: 

a) po veličini su mikro, mali ili srednji poduzetnici

- mikro subjekt malog gospodarstva – fizičke i pravne osobe koje prosječno godišnje imaju zaposleno manje od 10 radnika, prema financijskim izvješćima za prethodnu godinu ostvaruju godišnji poslovni prihod u iznosu protuvrijednosti do 2.000.000,00 EUR ili imaju ukupnu aktivu ako su obveznici poreza na dobit odnosno imaju dugotrajnu imovinu ako su obveznici poreza na dohodak u iznosu protuvrijednosti do 2.000.000,00 EUR

- mali subjekt malog gospodarstva - fizičke i pravne osobe koje prosječno imaju zaposleno manje od 50 radnika. Prema financijskim izvješćima za prethodnu godinu ostvaruju godišnji poslovni prihod u iznosu protuvrijednosti do 10.000.000,00 EUR ili imaju ukupnu aktivu ako su obveznici poreza na dobit odnosno imaju dugotrajnu imovinu ako su obveznici poreza na dohodak u iznosu protuvrijednosti do 10.000.000,00 EUR

- srednji subjekt malog gospodarstva - fizičke i pravne osobe čiji prosječni broj zaposlenih, ukupni godišnji promet ili zbroj bilance, odnosno dugotrajne imovine je veći od prethodno navedenih, a sukladan je Zakonu o poticanju razvoja malog gospodarstva.

b) ostvaraju dobit, odnosno registrirani su kao:

- trgovačko društvo ili obrti

- fizička osoba koja obavlja djelatnosti slobodnih zanimanja

- ustanova, zadruga ili drugi slični subjekt koji obavlja gospodarsku djelatnosti u cilju stjecanja dobiti

2.  imaju više od 50% privatnog vlasništva 

3.  nemaju žiro-račun neprekidno blokiran dulje od 45 dana u posljednjih 6 mjeseci,

4. nisu društvo u teškoćama kako je definirano pravilima o državnim potporama, što uključuje da:

a) za njih nije podnesen prijedlog za otvaranje predstečajnog ili stečajnog postupka;

b) za njih nije donesena odluka o pokretanju postupka prisilne likvidacije ili odluka o poništenju ili ukidanju rješenja kojim im je dano odobrenje za rad

5. imaju minimalno jednog zaposlenog na puno radno vrijeme

6. uredno podmiruju postojeća zaduženja odnosno ne smiju kasniti u plaćanju ili ne ispunjavati obvezu plaćanja bilo kojeg drugog kredita/leasinga/zajma

7. nema ranije odobren COVID-19 zajam za obrtna sredstva

U trenutku ulaganja sredstava zajma prihvatljivi korisnici moraju imati registrirano mjesto poslovanja i obavljati djelatnost u Republici Hrvatskoj, a gospodarska djelatnost za koju je isplaćen zajam mora se nalaziti u Republici Hrvatskoj i društvo za istu mora biti registrirano.

2.1.  NEPRIHVATLJIVE DJELATNOSTI KRAJNJIH KORISNIKA 

Krajnji korisnici čija je osnovna djelatnost i/ili djelatnost ulaganja iz jednog od sljedećih područja, nisu prihvatljivi za financiranje: 

a. Sektori isključeni člankom 1. Uredbe o potporama male vrijednosti:

- Ribarstvo i akvakultura (proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i  akvakulture),

- Primarna poljoprivredna proizvodnja (proizvodnja proizvoda iz tla ili stočarstva bez obavljanja dodatnih radnji kojima bi se promijenila priroda tih proizvoda);

b. Duhan i destilirana alkoholna pića. Proizvodnja duhana i destiliranih alkoholnih pića te povezanih proizvoda i trgovina njima;

c. Proizvodnja oružja i streljiva te trgovina njima: financiranje proizvodnje bilo koje vrste oružja i streljiva te trgovine njima. To se ograničenje ne primjenjuje u mjeri u kojoj su te aktivnosti dio jasnih politika Europske unije ili su povezane s njima;

d. Kasina i istovjetna poduzeća;

f. Ograničenja informatičkog sektora: istraživanje, razvoj ili tehničke aplikacije povezane s elektroničkim podatkovnim programima ili rješenjima kojima: 

- su ciljevi podupiranje svih aktivnosti uključenih u ograničene sektore iz prethodnih točaka (b) do (d);  - igre na sreću i kasina na internetu; ili  - pornografija, 

- je svrha omogućiti nezakonit ulazak u elektroničke podatkovne mreže ili  - nezakonito preuzimanje elektroničkih podataka.

g) Ograničenja sektora bio-znanosti: istraživanje, razvoj ili tehničke aplikacije povezani s kloniranjem ljudi u istraživačke/terapijske svrhe ili s genetski modificiranim organizmima („GMO”);

3. UVJETI I OTPLATA ZAJMA

Zajmom je prihvatljivo financirati ulaganja u obrtna sredstva, uključujući PDV. Zajam nije namijenjen za refinanciranje postojećih kreditnih obveza/leasinga, te plaćanje obveza nastalih prije 2020. godine, kao ni refundaciju prethodno plaćenih obveza. Sredstva zajma isplaćuju se na namjenski račun poduzetnika te moraju biti namjenski iskorištena. Korisnici su dužni pribaviti i dostaviti dokumentaciju HAMAG-BICRO-u sukladno Ugovoru o zajmu (npr. dostava računa temeljem kojih je izvršeno plaćanje i izvoda namjenskog računa kao dokaz o izvršenom plaćanju)  kako bi se mogla vršiti kontrola namjenskog korištenja zajma nakon završetka roka korištenja zajma.

HAMAG-BICRO može odobravati zajmove za obrtna sredstva uz sljedeće uvjete: 

Naziv programa

“COVID-19 zajam za obrtna sredstva”

Iznos

Do 380.000,00 kuna

Kamatna stopa

0,25% fiksna za cijeli period otplate zajma

Rok korištenja

6 mjeseci

Poček

Do 12 mjeseci ukoliko je rok otplate uključujući poček najmanje 2 godine

Rok otplate

Do 5 godina uključujući poček

Instrument osiguranja

Zadužnica korisnika zajma

Isplaćeni iznos zajma ne smije prelaziti Financijskim instrumentom definirani maksimalni iznos. Prvog dana u mjesecu po isteku roka korištenja zajam prelazi u otplatu. Otplata zajma vrši se u jednakim kvartalnim ratama. Prva rata dospijeva tri mjeseca od prelaska zajma u otplatu.

4. NAKNADA ZA ODOBRENJE ZAJMA

Krajnji korisnici ne plaćaju naknadu za odobrenje zajma.

5. POTPORE 

Financijski instrument „COVID-19 zajam za obrtna sredstva“ sadrži potporu male vrijednosti (de minimis) sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore i Pravilniku o dodijeli potpora male vrijednosti HAMAG-BICRO-a ili državnu potporu dodijeljenu u skladu s Privremenim okvirom i Programom dodjele državnih potpora u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVIDA19 Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije.   Zajam ne može biti odobren prema uvjetima iz ovog Programa, ako zbroj potpore sadržane u zajmu i prethodno dodijeljenih potpora prelazi limit propisan Uredbom de minimis odnosno Privremenim okvirom. 

6. INSTRUMENTI OSIGURANJA

Zadužnica korisnika zajma. 

7. NAČIN PODNOŠENJA PRIJAVE

HAMAG-BICRO će na svojoj internet stranici objaviti način podnošenja prijave zajedno s popisom dokumentacije potrebne za prijavu na COVID-19 zajmove za obrtna sredstva.

Dozvoljeno je odobrenje COVID-19 zajma, neovisno o ranije odobrenim ESIF financijskim instrumentima (Mikro zajam za obrtna sredstva ili investicijski zajam, Mali investicijski zajam, Pojedinačno ili Ograničeno portfeljno jamstvo), ali ne za iste prihvatljive troškove. Prijava za drugi ESIF zajam (Mikro investicijski zajam ili zajam za obrtna sredstva te Mali investicijski zajam) moguća je po proteku 6 mjeseci od odobrenja zahtjeva za COVID-19 zajam, sukladno važećim Programima HAMAG-BICRO-a.

8. OSTALE ODREDBE

Pravo na zajam ne postoji. HAMAG-BICRO donosi odluke o odobravanju svakog pojedinog zahtjeva za zajam sukladno internim metodologijama i procedurama rada. U slučajevima manjeg odstupanja od uvjeta ovog Financijskog instrumenta i uz dokazivanje opravdanog razloga, dopuštena su izuzeća uz suglasnost Uprave HAMAG-BICRO-a. Poduzetniku može biti odobren samo jedan COVID-19 zajam za obrtna sredstva.

9. ROK VAŽENJA FINANCIJSKOG INSTRUMENTA

Ovaj Financijski instrument stupa na snagu danom donošenja i važi do iskorištenja sredstava, a najkasnije do 31.12.2021. godine.

Partnerstvo za bolje strukovno obrazovanje: Inicijativa za Hrvatsku „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“

20.01.2021. Advantage Austria – Austrijski ured u partnerstvu s Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Njemačko-hrvatskom industrijskom i trgovinskom komorom, Švicarskim veleposlanstvom, Hrvatskom gospodarskom komorom, Hrvatskom obrtničkom komorom i Zakladom Znanje na djelu pokrenuo je inicijativu „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“.

Već iz samog naziva možete otkriti cilj projekta – želimo pružiti priliku nastavnicima strukovne nastave, pedagozima koji rade na profesionalnoj orijentaciji učenika te drugim zainteresiranim nastavnicima da odrade stručnu praksu u poduzeću u trajanju od tri do pet dana. Želimo doprinijeti razvoju međusobnog razumijevanja i jače suradnje između škola i obrta/tvrtki. Termin za 2021. godinu zakazan je za razdoblje od 6. do 9. travnja 2021.

Svojim sudjelovanjem u ovom projektu ostvarujete i niz prednosti za svoj obrt/poduzeće:

  • nastavnici će bolje razumjeti konkretne poslovne procese što će olakšati zajedničku suradnju u provedbi praktične nastave na radnom mjestu u Vašem obrtu/tvrtki;
  • znanja stečena na stručnoj praksi omogućit će nastavnicima da unaprijede provedbu nastave te će učenicima omogućiti da spremnije sudjeluju u praktičnoj nastavi na radnom mjestu u Vašem obrtu/tvrtki;
  • izgradit ćete nove kontakte s nastavnicima koji će unaprijediti suradnju u provedbi praktične nastave i lakši pristup informacijama o mogućim novim zaposlenicima;
  • Vaš obrt/tvrtka bit će prepoznati kao društveno osviješteni i dat ćete svoj doprinos u gospodarskom  i društvenom napretku Vaše zajednice;
  • društvena odgovornost Vašeg obrta/tvrtke omogućit će Vam pozitivnu sliku u javnosti i kod novih zaposlenika kao poželjnog poslodavca za rad.

Više informacija i prijavnicu za sudjelovanje možete pronaći na web stranici Advantage Austria.

Za detaljne informacije možete se obratiti voditeljici projekta, Vedrani Tomić Martinović (t: 01/4881 908, e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.).

Izmijenjeni uvjeti za potporu HZZ-a za studeni i prosinac

07.12.2020. HZZ je na svojim stranicama objavio izmijenjene uvjete za ostvarivanje prava na potporu za očuvanje radnih mjesta za mjesece studeni i prosinac. Posebno nam je drago istaknuti da su prihvaćeni zahtjevi Hrvatske obrtničke komore kako slijedi:

  1. Zahtjev za izmjenom kriterija prema kojem od sada potporu mogu ostvariti i obrtnici koji mogu dokazati da su u studenom 2020. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na studeni 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za studeni 2020.g. i studeni 2019.g. Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za studeni, odnosno dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isti mjesec 2019.g. i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.
  2. Zahtjev za nadoknadu fiksnih troškova. Prema novim uvjetima, poslodavci koji su podnijeli zahtjev za očuvanje radnih mjesta sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite mogu ostvariti pravo na dodatni iznos potpore za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova u visini koji utvrdi Ministarstvo financija, Porezna uprava. Za ostvarivanje ovoga prava potrebno je podnijeti zahtjev Ministarstvu financija, Poreznoj upravi. Postupak zaprimanja i odobravanja zahtjeva propisati će Ministarstvo financija, Porezna uprava i objaviti na svojim mrežnim stranicama https://www.porezna-uprava.hr/. Po odobrenju zahtjeva od strane Ministarstva financija, Porezne uprave, Zavod će izvršiti isplate.
  3. Zahtjev da se u ciljanu skupinu poslodavaca uključe i poslodavci koji su poslovno povezani s poslodavcima kojima je zatvorena djelatnost. Ovi poslodavci moraju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem im je rad ograničen sukladno gore navedenoj odluci Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave).

Također, zahtjev mogu podnijeti svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 30. rujna 2020.
Za radnike zaposlene nakon 31. listopada 2020.g., bez obzira na razlog zapošljavanja, ne može se odobriti potpora za 11. mjesec, a za radnike zaposlene nakon 30. studenog 2020.g. ne može se odobriti potpora za 12. mjesec.

Podsjećamo poslodavce koji su zatvoreni Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), te odlukom epidemiologa da ne trebaju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem su zatvoreni gore navedenim odlukama. Ovi poslodavci mogu ostvariti:
- 2.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 1 do 14 dana
- 4.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 15 dana i nadalje
- doprinos za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, odnosno iznos obveze dodatnog doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje za staž osiguranja s povećanim trajanjem proporcionalno iznosu potpore

Poslodavci kojima je na bilo koji način ograničen rad Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), ili su poslovno povezani s poslodavcima kojima je zatvorena djelatnost moraju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem im je rad ograničen sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave).

Odluku Stožera civilne zaštite od 27. studenoga 2020. kojom je obustavljen i ograničen rad određenih djelatnosti možete preuzeti na linku: https://civilna-zastita.gov.hr/UserDocsImages/CIVILNA%20ZA%C5%A0TITA/PDF_ZA%20WEB/Odluka%20-%20ograni%C4%8Davanja%20okupljanja%20i%20druge%20mjere.pdf

Više informacija o potpori za očuvanje radnih mjesta listopad-prosinac 2020. dostupno je na stranicama HZZ-a: https://mjera-orm.hzz.hr/potpora-za-ocuvanje-radnih-mjesta-listopad-prosinac/

Produženje potpore HZZ-a za skraćivanje radnog vremena i dopuna potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima koronavirusom i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom

12.01.2021. Najvažnije novine uključuju produženje potpore skraćivanje radnog vremena do 31. prosinca 2021., kao i dopunu potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima koronavirusom (Covid-19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije za siječanj i veljaču.

Izmjenama, Potporu skraćenja radnog vremena moći će ostvariti poslodavci za privremeno uvođenje punog radnog vremena radnika u trajanju kraćem od mjesečnog fonda sati, i to do najviše 90% radnih sati prema kalendaru radnog vremena koja na godišnjoj razini ne može biti viša od 70% godišnjeg fonda radnih sati. S obzirom na stanje u gospodarstvu, Hrvatski zavod za zapošljavanje i dalje nastoji svoje aktivnosti usmjeravati na očuvanje radnih mjesta u djelatnostima/sektorima koji su najugroženiji te pomoći poslodavcima kod kojih je zbog posebnih okolnosti uvjetovanih koronavirusom (COVID - 19) došlo do privremenog smanjenja opsega posla Potpora za očuvanje radnih mjesta - Skraćivanje radnog vremena produžuje se do 31.12.2021.godine.

Poslodavcima s područja u kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost i pad prometa i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodi procesi bitno smanjeni ili onemogućeni imati će pravo na potporu u iznosu od 4.000 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu.

Objektivni razlozi su: nastale znatne štete uzrokovane potresom na poslovnim ili proizvodnim pogonima i/ili nemogućnost dolaska radnika na posao temeljem čega se ne može uspostaviti normalno poslovanje odnosno proizvodnja. Zbog izvanrednih okolnosti uslijed situacije izazvane potresom nastoji se pomoći poslodavcima s područja Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije kako bi očuvali poslovnu aktivnost.

Također, Potpora za očuvanje radnih mjesta u zaštitnim radionicama, integrativnim radionicama i radnim jedinicama za zapošljavanje osoba s invaliditetom čija je djelatnost pogođena koronavirusom (COVID – 19) nastavlja se provoditi do 30. lipnja 2021.

Više informacija o potporama za očuvanje radnih mjesta potražite na ovoj poveznici.

Preuzeto sa: https://www.hzz.hr/novosti-priopcenja/nove-mjere-podrucja-pogodjena-potresom-i-nastavak-osi-i-srv-za-2021.php

Objava Otvorenog javnog poziva za Projekt "Naukovanje za obrtnička zanimanja" za 2020. godinu

17.12.2020. Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavljuje Otvoreni javni poziv za Projekt „Naukovanje za obrtnička zanimanja“ za 2020. godinu.
Prijave se zaprimaju isključivo od 4. do 30. siječnja 2021. godine.


Ovaj Otvoreni javni poziv namijenjen je mikro, malim i srednjim poduzećima (isključivo obrti, trgovačka društva, zadruge i ustanove) koja izvode naukovanje za učenike koji se obrazuju za zanimanja u sustavu vezanih obrta po Jedinstvenom modelu obrazovanja (JMO) iz Pravilnika o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica („Narodne novine“, broj 42/08).

Namjena sredstava je sufinanciranje troškova vezanih uz iznos prosječnih nagrada koje se u tekućoj školskoj godini isplaćuju učenicima koji se obrazuju u zanimanjima u sustavu vezanih obrta po Jedinstvenom modelu obrazovanja (JMO) za vrijeme provedeno na naukovanju, naknada mentoru koja se utvrđuje prema prosječnoj vrijednosti sata rada temeljem bruto II plaće mentora koji provodi naukovanje i troškova nabave opreme, strojeva, sitnog inventara i potrošnog materijala povezano s potrebama učenika na naukovanju.

Najniži iznos potpore koji se može dodijeliti je 15.000,00 kuna, a najviši 500.000,00 kuna, a sredstva za odobrene potpore isplaćuju se korisnicima jednokratno u ukupnom iznosu dodijeljene potpore.

Prijava (Prijavni obrazac s traženom dokumentacijom) se podnosi Ministarstvu neposredno ili putem pošte od 4. siječnja do 30. siječnja 2021. godine na adresu:

MINISTARSTVO GOSPODARSTVA I ODRŽIVOG RAZVOJA
„Prijava na Otvoreni javni poziv – Naukovanje za obrtnička zanimanja“ za 2020. godinu
Ulica grada Vukovara 78
10000 ZAGREB

Podnositelji prijava se za potrebne informacije u svezi podnošenja Prijave upućuju na službenu stranicu Ministarstva (gospodarstvo.gov.hr) na kojoj će se kontinuirano objavljivati odgovori na najčešća pitanja.
Upiti u svezi prijava na ovaj Otvoreni javni poziv dostavljaju se zaključno do 30. siječnja 2021. godine putem elektroničke pošte na adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..


Otvoreni javni poziv
III. izmjena Programa dodjele potpora male vrijednosti
Prijavni obrazac NAUKOVANJE/2020
Prilog 1. Obrazac Tablice procijenjenih troškova i evidencije nazočnosti na naukovanju
Obrazac izjave o korištenim potporama male vrijednosti
Skupna izjava NAUKOVANJE/2020
Obrazac Ugovora o dodjeli bespovratne potpore
Obrazac Završnog izvještaja
Pitanja i odgovori

Pravo obrtnika na naknadu za vrijeme privremene nesposobnosti za rad radi bolesti i za vrijeme samoizolacije

03.12.2020. Zbog aktualne epidemiološke situacije uzrokovane pojavom virusa COVID-19, donosimo uputu o ostvarivanju prava na naknadu plaće za vrijeme bolovanja i samoizolacije obrtnika i radnika.

1.OBOLJELI OD KORONAVIRUSA


Oboljeli od koronavirusa ostvaruju pravo na bolovanje kao i kod svake druge bolesti, pa tako:
- obrtnici ostvaruju pravo na naknadu plaće na teret HZZO-a od 43. dana bolovanja
- radnici ostvaruju pravo na naknadu plaće tijekom prva 42 dana bolovanja na teret poslodavca, a od 43. dana na teret HZZO-a. 

Za utvrđivanje visine naknade za obrtnika uzima se prosječna mjesečna osnovica za obračun i uplatu doprinosa za obvezno zdravstveno osiguranje za posljednjih 6 mjeseci prije mjeseca u kojem je nastupila bolest, smanjena za doprinos za mirovinsko osiguranje, porez na dohodak i prirez. Na koju je osnovicu obrtnik obvezan plaćati doprinos za osnovno zdravstveno osiguranje zavisi od toga kako utvrđuje dohodak:

  • ako  dohodak utvrđuje na temelju poslovnih knjiga osnovica u 2020. godini iznosi:

 5.682,30 (osnovica za obračun doprinosa) – 1.136,47 (mirovinsko osiguranje) = 4.545,83 

  • ako ima određen paušalni dohodak osnovica u 2020. godini iznosi:

 3.496,80 (osnovica za obračun doprinosa) – 699,36 (mirovinsko osiguranje) = 2.797,44 

  • ako iskazuje dobit osnovica u 2020. godini iznosi:

9.616,20 (osnovica za obračun doprinosa) – 1.923,24 (mirovinsko osiguranje) = 7.692,96

Za radnike, osnovicu za naknadu plaće čini prosječna plaća koja je radniku isplaćena u posljednjih 6 mjeseci. 

Naknada plaće zbog bolovanja obračunava se prema naprijed utvrđenoj osnovici osiguranja (neto osnovica) u visini 70% za prvih šest kalendarskih mjeseci neprekidnog bolovanja, a potom 80% do kraja bolovanja.

Najniži mjesečni iznos naknade plaće za puno radno vrijeme iznosi 25% proračunske osnovice, odnosno 831,50 kuna. Najviši mjesečni iznos naknade plaće za puno radno vrijeme na teret HZZO-a iznosi 4.257,28 kuna (proračunska osnovica uvećana za 28%).

Osiguranici HZZO-a, koji su oboljeli od koronavirusa i kojima je vještačenjem Službe za medicinu rada HZJZ-a utvrđena profesionalna bolest (dokazan je povećan rizik zaraze u određenoj djelatnosti) imaju pravo isplatu pune naknade za vrijeme privremene nesposobnosti za rad od datuma nastanka bolesti.

2. ZDRAVE OSOBE U SAMOIZOLACIJI

Kod zdravih osoba u samoizolaciji, naknadu od prvog dana i obrtnicima i radnicima isplaćuje HZZO, u iznosu od 100% od osnovice za naknadu, s time da maksimalna naknada iznosi 4.257,28 kn za mjesec dana. O pravu na naknadu plaće odlučuje se, u pravilu, bez donošenja pisanog rješenja na osnovi tiskanice „Izvješće o privremenoj nesposobnosti/spriječenosti za rad“ koju osiguraniku izdaje izabrani doktor. Zahtjev za naknadu plaće osiguranici mogu uz propisanu dokumentaciju neposredno podnijeti HZZO-u elektroničkom poštom bez prilaganja Izvješća, a HZZO će podatke o privremenoj nesposobnosti po osnovi uzroka D0 - izolacija preuzeti putem CEZIH-a.   Ako osiguranik nije u mogućnosti priložiti Potvrdu o plaći izdanu od poslodavca istu će HZZO od poslodavca zatražiti službenim putem. 

Elektronički proslijeđen zahtjev osiguranika kojim traži naknadu plaće za vrijeme privremene nesposobnosti za rad koja tereti sredstva HZZO-a mora sadržavati ime i prezime, OIB ili MBO (matični broj osigurane osobe), presliku osobne iskaznice, kontakt telefon te broj tekućeg računa na koji će se izvršiti isplata naknade plaće.

E-mail adrese na koje osiguranici mogu podnijeti zahtjev za naknadu plaće objavljene su na web stranici HZZO-a u rubrici „Kontakti za ostvarivanje prava iz obveznog zdravstvenog osiguranja“, dostupno OVDJE.

3. NJEGA DJETETA U SAMOIZOLACIJI

U situaciji u kojoj niti dijete niti roditelj nisu zaraženi koronavirusom, nego je djetetu zbog kontakta sa zaraženom osobom propisana mjera samoizolacije načelno se roditelji ponašaju uobičajeno (odlaze na posao). Međutim, ako se radi o djetetu koje ne može biti samo kod kuće, a roditelji obavljaju posao kojeg nije moguće raditi od kuće, trebaju otvoriti bolovanje za njegu člana obitelji. Naknada za bolovanje roditelja će se obračunati prema odredbama o privremenoj nesposobnosti za rad radi njege člana obitelji:

  • njega djeteta do navršenih 3 godine starosti - naknada iznosi 100% od osnovice za naknadu i traje najviše do 60 dana 
  • njega djeteta od navršene 3 do navršenih 7 godina starosti - naknada iznosi  70% od osnovice za naknadu i traje najviše do 60 dana
  • njega djeteta starijeg od 7 godina - naknada iznosi 70% od osnovice za naknadu traje najviše do 40 dana 

Navedene naknade od prvog dana obračunava i isplaćuje poslodavac, ali na teret sredstava HZZO-a, s time da naknade ne mogu iznositi više od 4.257,28 kuna mjesečno. Pod djetetom se smatra osim vlastitog djeteta i posvojeno dijete, pastorče, te dijete koje je na osnovi rješenja nadležnog tijela za poslove socijalne skrbi osiguraniku povjereno na čuvanje i odgoj. Pravo na naknadu plaće ne pripada osiguraniku za vrijeme dok se nalazi na godišnjem odmoru, odnosno plaćenom dopustu.

Pravo na bolovanje roditelj može ostvariti pod uvjetom da drugi roditelj nije nezaposlen, odnosno ako živi sam s djetetom (npr. samohrani ili razvedeni roditelj odnosno životni partner), da istodobno ne koristi to pravo za drugo dijete te da za dijete kojemu je potrebna njega nema priznato pravo roditelja njegovatelja.

Naknada plaće može se isplatiti na teret sredstva HZZO-a samo pod uvjetom da prije dana nastanka osiguranog slučaja na osnovi kojeg se stječe pravo na naknadu osiguranik ima ostvaren staž osiguranja, što znači da radi najmanje 9 mjeseci neprekidno ili 12 mjeseci s prekidima u posljednje dvije godine. Ako osiguranik taj uvjet ne ispunjava, za vrijeme trajanja privremene nesposobnosti pripada mu naknada plaće u iznosu od 25% proračunske osnovice za puno radno vrijeme, što iznosi 831,50 kuna (proračunska osnovica za 2020. godinu 3.326,00 kuna x 0,25).

Obrtnička komora

Zadarske županije

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

DIGITALNO POSLOVANJE OBRTNIKA

PORTAL OBRTNOG REGISTRA

Image

DIZAJN I ODRŽAVANJE: Point Web Factory

     Službene mrežne stranice Obrtničke komore Zadarske županije