Datum događanja: 26.11.2023. - 28.11.2023.
Lokacija: Terme Tuhelj, Hotel Well
Pozivamo vas na najbrojniji stručni skup ugostitelja i turističkih djelatnika u organizaciji Hrvatske obrtničke komore koji se ove godine održava u Tuheljskim Toplicama (Terme Tuhelj, Hotel Well) od 26. do 28. studenoga 2023. godine.
Cilj godišnjeg okupljanja jest iznošenje aktualne problematike u sektoru, razmjena mišljenja različitih dionika i njihovih specifičnih perspektiva te pronalaženje rješenja i modela unapređenja poslovanja hrvatskih ugostitelja i turističkih djelatnika, ključnih za stvaranje i održavanje statusa Hrvatske kao svjetske turističke velesile.
Neke od tema koje će biti obrađene kroz stručna predavanja i panel rasprave na ovogodišnjem kongresu su:
- nedostatak kvalificirane radne snage i problem zapošljavanja u ugostiteljstvu;
- novosti vezane uz zakonodavstvo i porezna rasterećenja u ugostiteljstvu;
- pregled trenutnog stanja u sektoru,
- potencijal gastronomije u stvaranju prepoznatljivog turističkog proizvoda u kontinentalnoj Hrvatskoj.
U panel raspravama sudjelovat će predstavnici državnih tijela, stručnjaci i dionici iz ugostiteljsko-turističkog sektora.
Domaćin ovogodišnjeg Kongresa je Obrtnička komora Krapinsko-zagorske županije, pokrovitelj Ministarstvo turizma i sporta Republike Hrvatske, a partner Hrvatska turistička zajednica.
Tijekom Kongresa, osigurat ćemo i komercijalne prezentacije, koje mogu biti prilika za razmjenu iskustava među brojnim ugostiteljima iz cijele zemlje, ali i predstavljanje raznih proizvoda i usluga vezanih uz ugostiteljstvo.
PROGRAM DOGAĐANJA 35. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika (Radna verzija)
Nedjelja, 26. studenoga 2023. Hotel Well****, Terme Tuhelj | |
17:00 | Zajednička sjednica Organizacijskog odbora 35. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a i vodstva Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a (zatvoreno za javnost - samo za članove) |
19:00 do 21:00 | Pansionska večera u hotelu. |
od 19:30 | Dobrodošlica. Druženje ugostitelja RH u organizaciji domaćina Obrtničke komore i turističke zajednice Krapinsko-zagorske županije. |
Ponedjeljak, 27. studenoga 2023. PRIJEPODNE (Hotel Well, kongresna dvorana) |
|
od 9:00 | Akreditacija sudionika (prostor ispred kongresne dvorane) |
10:00 | Uvodna obraćanja domaćina, organizatora i pokrovitelja |
10:30 | Svečano otvaranje 35. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a |
10:40 | Uvodno obraćanje predsjednika Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a |
11:00 | Panel-rasprava: „Radna snaga, izazovi i kako se nositi s njima – kvalitetan djelatnik“ Panel-rasprava bavit će se pitanjem radne snage i nužnosti rada na poboljšanju razvoja ljudskih potencijala u cilju stvaranja preduvjeta za zapošljavanje i osiguravanje kvalitetne radne snage. |
13:30 | Ručak u hotelskom restoranu |
POSLIJEPODNE (Hotel Well, kongresna dvorana) | |
15:00 | Svečana dodjela priznanja ugostiteljima |
od 15:30 | Panel-rasprava: Kontinentalna Hrvatska – turistički potencijal koji nudi sadržaj 365“ Panel-rasprava tematski će obraditi turistički potencijal kontinentalne Hrvatske. Raspraviti će se i prezentirati aktivnosti u osiguravanju preduvjeta za daljnji razvoj turističke ponude i sadržaja kontinentalne Hrvatske. Poseban naglasak bit će na ugostiteljskoj ponudi kao integralnom segmentu kontinentalnog turizma, ali i planovima za daljnji razvoj ovog područja. |
od 19:00 | Pansionska večera u hotelskom restoranu |
od 21:30 | Druženje ugostitelja - „Jole“ |
Utorak, 28. studenoga 2023. | |
U suradnji s domaćinom mogućnost posjeta kulturnim, ugostiteljskim i drugim sadržajima koje nudi Krapinsko zagorska županija (točan raspored i način prijava bit će naknadno objavljen) • MUZEJ „STARO SELO KUMROVEC“ – GALERIJA A. AUGUUSTINČIĆA ILI DVORAC VELIKI TABOR - „ZELENJAK VENTEK“ – mogućnost prezentacije izrade štrukli • SVETIŠTE MARIJA BISTICA) - VINIRAJA MICAK – mogućnost prezentacije vina • MUZEJ KRAPINSKIH NEANDERTALACA – KLET KOZJAK |
Napomene:
- Moguće su određene promjene u satnici i to tijekom programa događanja u ponedjeljak 27.11. u vidu tematskog dijela - panel rasprave
- Ručak i večeru 27. 11. moguće je konzumirati i onim gostima koji nisu na smještaju. Isti je nužno rezervirati i fakturirati najkasnije do 4 dana prije dolaska. Doplata za dodatan obrok u restoranu Lati iznosi 15 EUR / 113,02 kn po osobi bez uključenog pića. Za sve upite molim obratite se Nikolini Pavlek, e-mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..
- Posjet i obilazak lokalitetima 28.11 bit će potrebno rezervirati i uplatiti unaprijed.
- Moguća je rezervacija smještaja prije i nakon službenog programa događaja Kongresa pod istim uvjetima. Raspoloživost soba je limitirana, stoga je nužna ranija rezervacija.
Cijene hotelskog smještaja:
- Dvokrevetna Premium soba iznosi 69 EUR / 519,88 HRK po osobi dnevno na bazi polupansiona,
- Dvokrevetna Classic soba iznosi 55 EUR / 414,40 HRK po osobi dnevno na bazi polupansiona,
- Doplata za Premium sobu SINGLE USE iznosi 29,00 EUR / 218,50 HRK po osobi dnevno,
- Doplata za Classic sobu SINGLE USE iznosi 19,00 EUR / 143,16 HRK po osobi dnevno,
- Nadoplata za druženje ugostitelja (obavezna) 27.11. navečer iznosi 30,00EUR.
Iznos uključuje open bar u trajanju 4 sata, odnosno od 21:30 do 01:30.
Svi porezi su uključeni u cijenu. Navedene cijene uključuju PDV.
U cijenu smještaja uključeno je:
- bogat samoposlužni stol s doručkom u restoranu Lati - ponuda Selfness kuhinje pripremljene od zdravih namirnica te direktna priprema jela za goste od strane kuhara,
- show cooking,
- neograničeno kupanje na Vodenom planetu,
- neograničeno korištenje fitness dvorane,
- aqua aerobic i program animacije u hotelu,
- gratis hotelski parking; garaža se dodatno naplaćuje 6,00 EUR / 45,21 kn po noćenju.
Boravišna pristojba NIJE uključena, a naplaćuje se 1,33 EUR / 10,00 kn po osobi/noć.
Rezervacija smještaja se vrši putem poveznice.
Majstorski ispit najviši je stupanj obrazovanja u obrtničkim zanimanjima kojim se stječe strukovna kvalifikacija i titula majstora To su državno priznati ispiti, regulirani Zakonom o obrtu i Pravilnikom o postupku i načinu polaganja majstorskog ispita, te ispita o stručnoj osposobljenosti. Jučer, 10. listopada 2023. godine održana je svečana dodjela na kojoj su uručene majstorske diplome novim majstoricama i majstorima u 10 različitih zanimanja: automehaničar, autoserviser, elektroinstalater, frizer, natkonobar, kuhar, soboslikar-ličilac, fotograf, instalater grijanja i klimatizacije, zidar.
„Danas nove majstorice i majstori ulaze u krug odabranih ljudi koji su svojim radom, znanjem i vještinama stekli svoje zvanje. Svima nama je zadaća da ih promoviramo jer oni znače kvalitetu“, u svom pozdravnom govoru istaknula je Vesna Parić predsjednica Obrtničke komore Zadarske županije.
Pročelnik Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i šport Zadarske županije Ivan Šimunić istaknuo je da je prepoznato kako su majstorice i majstori ulaganjem u svoje obrazovanje stvorili temelj očuvanja i razvoja obrtništva.
Tihomir Tomčić ravnatelj Strukovne škole „Vice Vlatković“ u svom izlaganju istaknuo je da će majstori i majstorice stečenim znanjima i vještinama, ali i inovativnošću, stvarati nove vrijednosti u obrtništvu. "Nemojte prestati učiti i razvijati se, i neka vam ova diploma bude samo još veći poticaj za dalje".
Majstorska diploma je vrijednosni dokument koji je dokaz stručnosti i kvalitete te otvara mogućnosti za daljnje napredovanje u karijeri, za otvaranje obrta-tvrtke, izvođenje praktične nastave i vježbe učenja te veću sposobnost u predstavljanju i poslovanju.
Zadarska županija kao provoditelj Programa za dodjelu potpora za povećanje konkurentnosti mikro poduzetnicima dana 15. rujna 2023. godine objavila je Javni poziv za dodjelu potpora za poticanje IT poduzetništva na području Zadarske županije
Kako bi bio prihvatljiv prijavitelj mora biti poslovni subjekt koji je u procesu razvoja IT proizvoda/usluge sa sjedištem u Županiji, a registriran je do najviše 60 mjeseci, sve zaključno do dana podnošenja prijave na Natječaj.
Prijavitelji moraju biti registrirani kao obrti, jednostavna društva s ograničenom odgovornošću (j.d.o.o.) ili društva s ograničenom odgovornošću (d.o.o.), odnosno subjekti malog gospodarstva utvrđeni zakonom kojim se utvrđuje poticanje razvoja malog gospodarstva koji su u cijelosti u privatnom vlasništvu, a posluju i imaju registrirano sjedište na području Zadarske županije.
Namjena dodjele bespovratnih potpora je poticanje razvoja IT sektora u razvoju IT proizvoda, kao i jačanje konkurentnog nastupa postojećih poduzetnika na tržištu te podizanje razine poduzetničkih znanja i vještina.
Pojedinačni iznos potpore može iznositi najviše 7.000,00 eura.
U tekstu Javnog poziva objavljenog na mrežnoj stranici Zadarske županije propisani su namjena i uvjeti dodjele potpore, visina iznosa potpore, korisnici potpora, potrebna dokumentacija za obradu Zahtjeva, postupak dodjele potpora te ostala pitanja vezana za provedbu Programa.
Rok za podnošenje prijava počinje danom objave Natječaja poziva na mrežnoj stranici Zadarske županije www.zadarska-zupanija.hr, a završava 31. listopada 2023. godine.
OBJAVLJENO 15. rujna 2023. godine
Datum objave Javnog poziva: 15. rujna 2023. godine
Krajnji rok za podnošenje prijava: 31. listopada 2023. godine
Prijave na OVAJ Javni poziv primaju se isključivo u elektronskom obliku putem SOM sustava.
Način prijave i registracije u SOM sustavu nalazi se u dokumentu UPUTE ZA KORISNIKE SOM SUSTAVA.
LINK ZA REGISTRACIJU NOVIH KORISNIKA: https://som-natjecaj.eu/authentication/register
LINK ZA PRIJAVU POSTOJEĆIH KORISNIKA: https://som-natjecaj.eu/authentication/login
Tehnička podrška vezano za e-prijave:
e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
INFO TELEFON - 091/618-8694 (zvati isključivo ako imate problem oko same registracije i prijave, te tehničke poteškoće prilikom ispunjavanja same prijave!). Također, molimo zvati u radnom vremenu između 08:00 i 16:00 sati.
VAŽNO!! Pitanja vezano za sam Javni poziv, dokumentaciju i općenito mogu se postaviti Upravnom odjelu za gospodarstvo i turizam, elektronskim putem, slanjem upita na e-mail adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
NAPOMENA: PRILIKOM REGISTRACIJE, MOLIMO VAS DA UPIŠETE ISKLJUČIVO SVOJ E-MAIL. ODNOSNO, SVAKI KORISNIK SE TREBA PRIJAVLJIVATI U SUSTAV PUTEM SVOJE E-MAIL ADRESE!!
Kako smo i najavili, jučer je u dvorani hotela "Falkensteiner Hotel & Spa Iadera" Punta skala, Petrčane, održan seminar novih tehnika šišanja i bojanja kose u organizaciji Kanso Academy i Ceha frizera Obrtničke komore Zadarske županije. Na seminaru je sudjelovalo preko 200 frizera iz četiri županije: Zadarske, Splitsko-Dalmatinske, Šibensko-kninske i Ličko-senjske županije. S pozdravom dobrodošlice sudionicima se obratila predsjednica Obrtničke komore Zadarske županije Vesna Parić te naglasila da ovaj seminar obećava bogatstvo novih informacija i tehnika šišanja i najnovijih tehnika bojanja te uz riječi zahvalnosti – organizatorima i onima koji su dali financijsku potporu i omogućili održavanje ovog seminara. Riječi dobrodošlice sudionicima uputila je i predsjednica čeha frizera Obrtničke komore Zadarske županije Gordana Jakić Katulić koja je uz djelatnika Komore Klaudija Miljanića omogućila i ujedinila kolegice i kolege iz četiri županije da dođe do ostvarenja ovog veličanstvenog događaja. Program Look&learn seminar Kanso akademije bio je prožet najnovijim trendovima za 2023.-2024.godinu koji su predstavljeni u Londonu na Salon International te najnovijim tehnikama šišanja i tehnikama bojanja uživo na 5-6 modela. Seminar je bio namijenjen frizerima koji žele biti u toku sa aktualnim trendovima. Kanso Academy tim činili su predavači koji su svojim cjelovitim i profesionalnim pristupom polaznicima ponudili edukaciju:
Marina Jagarčec
Ivan Jagarčec,
Jelena Peršić Trninić
Marieta Bilorević
Zadovoljstvo nam je najaviti tradicionalni 26. Susret ribara Hrvatske obrtničke komore koji će se održati u Šibeniku od 26. do 28. listopada 2023. godine u Hotelskom naselju Solaris, Hotel Ivan .
Domaćin 26. Susreta ribara je Obrtnička komora Šibensko- kninske županije.
Na ovogodišnjem Susretu ribara kroz izlaganja i panel raspravu razmotrit će se sljedeće aktualne teme:
- Aktualno stanje i budućnost hrvatskog ribarstva
- Novi propisi i inspekcijski nadzor u ribarstvu
- Izazovi Nature 2000 i Strategije EU-a za bioraznolikost do 2030. godine
- Rezultati provedenih mjera za očuvanje bioloških resursa i trenutno stanje stokova u moru i
- Iskoristivost sredstava iz EU fondova i naredno programsko razdoblje
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju obavještava zainteresirane da je otvoreno podnošenje zahtjeva za potpore iz Programa državne potpore za kompenzaciju rasta troškova proizvodnje u sektorima stočarske i biljne proizvodnje do 31. kolovoza 2023. godine.
Cilj Programa je pružiti financijsku potporu subjektima koji se bave proizvodnjom u osjetljivim sektorima stočarstva (govedarstva, svinjogojstva, ovčarstva, kozarstva, peradarstva, konjogojstva i pčelarstva) i biljne proizvodnje (voća, povrća, cvijeća, ljekovitog i aromatičnog bilja, šećerne repe, sjemena povrća i sjemenskog kukuruza) kako bi se ublažilo iznimno veliko povećanje cijene inputa proizvodnje, dok istovremeno cijena primarnih poljoprivrednih proizvoda iz predmetnih sektora ne prati u potpunosti rast troškova.
Potporom iz ovoga Programa nastoji se nadoknaditi dio porasta troškova proizvodnje, osigurati likvidnost poljoprivrednih gospodarstava, čime se posljedično nastoji zadržati postojeća razina zaposlenosti i spriječiti poremećaji u opskrbi, kako prerađivačkog sektora, tako i krajnjih potrošača proizvodima navedenih sektora.
Mjere u okviru Programa u sektoru stočarstva:
- Mjera 1. Potpora sektoru govedarstva
- Podmjera 1.1. Potpora uzgajivačima krava u proizvodnji mlijeka
- Podmjera 1.2. Potpora uzgajivačima krava u sustavu krava-telePodmjera
- Podmjera 1.3. Potpora proizvođačima tovne junadi
- Mjera 2. Potpora sektoru svinjogojstva
- Podmjera 2.1. Potpora uzgajivačima krmača
- Podmjera 2.2. Potpora proizvođačima tovnih svinja
- Mjera 3. Potpora sektoru peradarstva
- Podmjera 3.1. Potpora za proizvodnju mesa peradi
- Podmjera 3.2. Potpora za proizvodnju jaja
- Mjera 4. Potpora sektoru ovčarstva i kozarstva
- Mjera 5. Potpora sektoru konjogojstva
- Mjera 6. Potpora sektoru pčelarstva
Mjere u okviru Programa u sektoru biljne proizvodnje:
- Mjera 7. Potpora za proizvodnju voća i povrća, cvijeća, ljekovitog i aromatičnog bilja
- Mjera 8. Potpora za proizvodnju šećerne repe
- Mjera 9. Potpora za proizvodnju sjemenskog kukuruza i sjemena povrća
Zahtjev za potporu popunjava se putem AGRONET zaštićene mrežne aplikacije Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju izravno ili u podružnicama Agencije za plaćanja.
Iznimno podnositelji zahtjeva Mjere 6., a koji nemaju pristup AGRONET-u podnose Zahtjev na obrascu ,,Zahtjev za potporu za Mjeru 6″.
Uz Zahtjev podnositelj je obvezan priložiti:
- popunjenu i ovjerenu Izjavu o poslovnim subjektima koji su međusobno povezani vlasničkim ili drugim odnosima ili popunjenu i ovjerenu Izjavu da nemaju poslovnih subjekata koji su međusobno povezani vlasničkim ili drugim odnosima
- popunjenu i ovjerenu Izjavu o primljenim potporama za podnositelja i sve njegove povezane subjekte (ukoliko ih ima)
Uz Zahtjev potrebno je u slučaju dokazivanja prihvatljivosti grla tovnih svinja koja su isporučena u izvoz priložiti i dostaviti popratnu dokumentaciju za izvoz svinja. Prihvatljivi dokaz je Međunarodni tovarni list (CMR) na kojem je jasno naznačen broj izvezenih grla te težina istih iz koje se može utvrditi da pripadaju u kategoriju tovnih svinja.
Uz Zahtjev potrebno je u slučaju dokazivanja prihvatljivosti grla peradi koja su isporučena u izvoz priložiti i dostaviti popratnu dokumentaciju za izvoz peradi. Prihvatljivi dokaz je Međunarodni tovarni listu koji sadrži podatke o datumu i mjestu isporuke i Veterinarskom certifikatu za izvoz ili Svjedodžba o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje za iznos iz kojeg je vidljiv broj kljunova i mjesto utovara kljunova proslijeđenih u izvoz/iznos na klanje u razdoblju od 1.4.2022. do 1.4.2023. godine.
Uz Zahtjev potrebno je u slučaju dokazivanja prihvatljivosti kljunova kokoši nesilica priložiti i dostaviti popratnu dokumentaciju o provedenom cijepljenju kokoši nesilica protiv Newcastle bolesti u 2022. godini. Prihvatljivi dokaz iz stavka 10. ovog članka je Potvrda ovlaštene veterinarske organizacije ili registrirane veterinarske službe o provedenoj vakcinacija protiv Newcastle bolesti peradi u 2022 godini ili račun o provedenoj vakcinaciji protiv Newcastle bolesti u 2022. godini.
Po popunjavanju Zahtjeva podnositelj je dužan dostaviti ispisani i ovjereni Zahtjev i svu prateću dokumentaciju na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi ribarstvu i ruralnom razvoju
Ulica grada Vukovara 269d
10000 Zagreb
s naznakom: ,,Program državne potpore za kompenzaciju rasta troškova proizvodnje u sektorima biljne i stočarske proizvodnje“.
Više o potporama, prihvatljivim korisnicima, prihvatljivim grlima/kljunovima/pčelinjim zajednicama i hektarima u biljnoj proizvodnji te maksimalnim jediničnim iznosima potpora pogledajte OVDJE.
HRVATSKA OBRTNIČKA
KOMORA Ilica 49/II, 10002 Zagreb
Besplatni info telefon: 072 000 026
E-mail: //Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite./">Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.Web:
https://www.hok.hr/
Informiramo vas da će se 29.10.2023. godine u dvorani hotela "Falkensteiner Hotel & Spa Iadera" Punta skala, Petrčane u organizaciji Obrtničke komore Zadarske županije i Kanso Academy.
TEMA SEMINARA:
Look & learn seminar r Kanso akademija nudi sudionicima najnovije trendove za 2023/2024 godinu koji su predstavljeni u Londonu na Salon International.
Seminar je prepun najnovijih tehnika šišanja do najnovijih tehnika bojenja, uživo na 5-6 modela.
Očekujemo dolazak preko 200 prijavljenih sudionika - frizera iz četiriju županija: Zadarske, Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Ličko-senjske.
Nakon odlične prezentacije Obrtničke komore Zadarske županije na Obrtničkim danima u Imotskom dana 12. kolovoza 2023. godine, gdje su Komoru predstavljali predsjednica Vesna Parić i podpredsjednik Komore Josip Smoljan sa još dvoje obrtnika, ovih dana, preciznije 23. rujna 2023. godine, Komora je predstavljena sa 12 sudionika u Vukovaru. Udruženje obrtnika Vukovar organiziralo je manifestaciju Dane obrtništva " Okusi Hrvatske". Na manifestaciju se uputilo 8 obrtnika i 4 sudinika na čelu s predsjednicom Vesnom Parić i podpredsjednikom Komore Josipom Smoljanom. Većinu ove skupine činili su obrtnici s otoka Pašmana.„Dani obrtništva u Vukovaru“ manifestacija je koju Udruženje obrtnika Vukovar organizira od 2016. godine, a na kojoj sudjeluju članovi Hrvatske obrtničke komore, odnosno županijskih obrtničkih komora i udruženja obrtnika. Obrtnici iz svih dijelova Republike Hrvatske dolaze u Vukovar i zajedno s vukovarskim obrtnicima rade na promicanju obrtništva. Manifestacija „Dani obrtništva u Vukovaru“ održava zadnji vikend u mjesecu rujnu, a obrtnici predstavljaju sebe i krajeve iz kojih dolaze kroz pripremu raznih jela koja se potom dijele građanima Grada Vukovara. Obrtnička komora Zadarske županije predstavila je trima kuhanim jelima u kombinacijama čičvarde i sipe te drugim delicijama sušenih i mariniranih proizvoda.Odlično pripremljena hrana i srdačan duh naših obrtnika nisu ostavili ravnodušne ostale kolege i posjetitelje iz cijele Hrvatske. Razmjenjene su mnoge dragocjene informacije i poruke koje su naši vrijedni obrtnici donijeli u našu županiju.
Imotski:
Vukovar:
U svrhu ispunjavanja obveze prijave za e-Komunikaciju, obavještavamo obrtnike kako za prijavu mogu koristiti svoju e-Osobnu iskaznicu koja je vjerodajnica najviše razine i njom ćete se moći besplatno prijaviti u e-Komunikaciju. E-osobnu iskaznicu omogućeno je besplatno aktivirati u prostorijama na pojedinim lokacijama policijskih uprava. Naime, u suradnji s AKD-om postavljeni su mobilni kiosci te su angažirani studenti koji mogu pomoći pri aktivaciji eOsobne i/ili mobilne aplikacije Certilia. Popis lokacija MUP-a na kojima je omogućeno takvo aktiviranje e-Osobne dostupnosti je na poveznici .
Sve što vam je potrebno je vaša osobna iskaznica i pin omotnica. Ako nemate omotnicu s PIN-om ili ste je zagubili, istu možete besplatno dobiti na šalteru policijskih uprava. Za samostalno aktiviranje eOsobne potreban vam je uređaj (čitač). Upute za samostalnu aktivaciju možete pronaći na poveznici ili pogledati kratki informativni video . Uz aktiviranu eOsobnu dostupno je i više od 100 usluga putem platforme eGrađani, a jednostavno je za korištenje te znači najviši stupanj sigurnosti uz dvostruku autentifikaciju i biometrijsku identifikaciju.
Hrvatska obrtnička komora ustraje u traženju jednostavnijeg pristupa sustavu e-Komunikacije obrtnika sa sudovima na način da se sustav izmijeni odnosno nadogradi kako bi tehnički i financijski bio prihvatljiv obrtnicima. Jedan od načina je da se obrtnicima koji nemaju eOsobnu mogućnost pristupa sustavu putem vjerodajnice značajne razine sigurnosti, a ne isključivo kroz vjerodajnice visoke razine sigurnosti uz dodatni trošak, kako je sada propisano. Također, HOK je uputio nadležnom Ministarstvu zahtjev da korištenje sustava e-Komunikacije za obrtnike bude proizvoljno odnosno da se razmotri mogućnost odgode roka za pristupanje sustavu obrtnika za godinu dana.