Stožer civilne zaštite RH donio je 15 novih Odluka koje stupaju na snagu 9. travnja 2022. godine, nakon objave u Narodnim novinama.
Zbog bitno izmijenjenih okolnosti, prestaju važiti:
- Odluka o kontroli pridržavanja Preporuke za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskoj djelatnosti noćnih klubova
- Odluka o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja
- Odluka o radnom vremenu i načinu rada u djelatnosti trgovine za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19
- Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije ustanova socijalne skrbi i drugih pružatelja socijalnih usluga za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
- Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije hitne medicinske službe i sanitetskog prijevoza za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
- Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije rada epidemiološke službe i posebnih epidemioloških mjera vezanih uz virus SARS-COV-2 za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
- Odluka o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19
- Odluka o nužnoj mjeri pojačane kontrole provođenja Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 za pružatelje socijalnih usluga u sustavu socijalne skrbi
- Odluka o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnosti trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima
- Odluka o prestanku važenja Odluke o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera obveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 i obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zaraze bolesti COVID-19 u djelatnosti zdravstva
- Odluka o uvođenju posebne sigurnosne mjere obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zarazne bolesti COVID-19 prilikom prijema pacijenata u prostorima zdravstvenih ustanova, trgovačkih društava koja obavljaju zdravstvenu djelatnost i privatnih zdravstvenih djelatnika
- Odluka o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera obaveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 i obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zarazne bolesti COVID-19 u djelatnosti socijalne skrbi
- Odluka o općim i specifičnim mjerama zaštite koje obavezno provode pružatelji usluge taxi prijevoza
Novom Odlukom o nužnoj epidemiološkoj mjeri korištenja medicinskih maski ili maski za lice, propisana je obveza korištenja maske za lice zaposlenicima u zdravstvenom sustavu, pacijentima i drugim osobama koje dolaze u njihove prostore te zaposlenicima u ustanovama socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja za starije osobe i osobe s invaliditetom i njihovim korisnicima i posjetiteljima. Navedenom Odlukom dana je preporuka da medicinske maske ili maske za lice koriste i:
- vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu
- zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama
- zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka
- gosti u ugostiteljskim objektima u zatvorenim prostorima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke
- zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije
- zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima
- zaposlenici u uredima u kojima se ne može osigurati međusobna fizička distanca od najmanje 2 metra
- vjernici prilikom vjerskih obreda i okupljanja u zatvorenom prostoru
- gledatelji na sportskim natjecanjima koja se održavaju u zatvorenim prostorima
- posjetitelji svih društvenih i javnih okupljanja u zatvorenom prostoru
- zaposlenici i korisnici privatnih centara i kolektivnog smještaja (u zatvorenom prostoru) organiziranog za raseljene osobe iz Ukrajine
Odluka je određena u trajanju do 30. travnja 2022. godine.
Odluke Stožer civilne zaštite RH možete pronaći na sljedećem linku: https://civilna-zastita.gov.hr/odluke-stozera-civilne-zastite-rh-za-sprecavanje-sirenja-zaraze-koronavirusom/2304
Novom Odlukom o privremenom ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske privremeno se ograničava prelazak osoba preko svih graničnih prijelaza RH. Ograničenje se ne odnosi na osobe koje dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije odnosno država i/ili regija članica šengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru. Odluka je određena u trajanju do 30. travnja 2022. godine.
Hrvatska obrtnička komora suradnjom s HEP Opskrbom kroz projekt HOK Obrtnik plus omogućuje najpovoljnije cijene i uvjete koji mogu ponuditi u trenutku ugovaranja usluga.
Pozivamo vas da iskoristite pogodnosti i osigurate povoljnu cijenu električne energije kroz sporazum HOK-a i HEP Opskrbe koji je na snazi do 31. ožujka 2022. godine.
Članovi HOK-a sklapaju ugovor na rok od 2 godine i HEP Opskrba jamči ugovorenu cijenu za jednu godinu te će, bez obzira na nepovoljna tržišna kretanja i očekivani porast cijene, ispoštovati svoju ugovornu obavezu u pogledu komercijalnih uvjeta sve do isteka ugovora o opskrbi.
HEP Opskrba korigira uvjete svaka 3 mjeseca za članice HOK-a kojima ističe ugovor ili koji prvi put ulazi u ugovorni odnos.
Zbog nepovoljnih tržišnih kretanja za buduće ugovore o opskrbi koji će se primjenjivati od travnja ponuđena cijena električne energije bit će viša, ali i dalje najpovoljnija koja se može ponuditi u trenutku dogovora.
Za sve informacije o uvjetima i pogodnostima te izračun popusta članovi HOK-a trebaju se obratiti prodajnim predstavnicima HEP Opskrbe putem besplatnih telefona HEP Opskrbe 0800 5255. Upit poslati putem e-maila Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. s imenom i prezimenom, pod nazivom obrt i OIB -om. Od predstavnika HEP Opskrbe zatražite svoju neobvezujuću ponudu i doznajte sve o pogodnostima koje vam je osigurala Hrvatska obrtnička komora.
22.03.2022.
Dodatne informacije:
Nakon što je HEP Opskrba poslala obavijest kupcima kategorije Poduzetništvo o promjeni cijene počevši s 1.5.2022., broj sveukupnih poziva i poslanih upita poduzeću značajno je porastao što je dodatno utjecalo na rokove rješavanja svih zahtjeva i pripadajuće papirologije. Samim time iznimno se povećao i broj upita od strane obrtnika, od kojih neki nemaju mogućnost dobiti cijenu koja je trenutno važeća prema Sporazumu jer ista vrijedi za ugovore koji s primjenom započinju od 1.4.2022.
Pravila potpisivanja novih ugovora su kako slijedi:
- Kupci koji od ranije imaju sklopljen ugovor po modelu HOK cijene trebaju čekati istek tog ugovora kada će im HEP Opskrba ponuditi nove uvjete temeljem sklopljenog Sporazuma za početak primjene iza 1.4.2022.
- Kupci koji imaju od ranije sklopljen ugovor za koji je najavljen porast cijene imat će mogućnost sklapati ugovor po modelu HOK cijene, ali od 1.5.2022. od kada je promjena i najavljena. Kupac ima mogućnost raskida ugovora, a na novi ugovor primijenit će se cijena koju će HEP Opskrba izračunati za razdoblje od 1.5.2022., a koja je prilagođena tržišnim uvjetima.
- Novi kupci koji do sada nisu bili kupci HEP Opskrbe mogu sa datumom 1.4.2022. još uvijek sklopiti ugovor, ali sukladno Pravilima o promjeni opskrbljivača do 22.03.2022. potpisani ugovor mora biti poslan na usklađenje Operatoru sustava. Nakon tog roka HEP Opskrba neće dobiti potvrdu o usklađenosti.
Ponavljamo, HEP Opskrba korigira uvjete svaka 3 mjeseca za članove HOK-a kojima ističe ugovor ili koji prvi puta ulaze u ugovorni odnos. Zbog nepovoljnih tržišnih kretanja za buduće ugovore o opskrbi koji će se primjenjivati od travnja, ponuđena cijena električne energije će biti viša, ali i dalje najpovoljnija koja se može ponuditi u trenutku ugovaranja.
Također bismo htjeli napomenuti da novi pregovori s HEP Opskrbom, vezano za daljnje uvjete, još uvijek traju te da u ovoj situaciji molimo za strpljenje. Svakako ćemo Vas pravovremeno izvijestiti o svim najnovijim informacijama.
Unaprijed hvala na razumijevanju i suradnji.
Od 5. siječnja 2022. dostupna je nova e-Usluga Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje e-Kontrola kojom se poslodavcima (pravnim i fizičkim osobama) omogućava da elektroničkim putem dostavljaju dokumentaciju potrebnu za postupak kontrole podataka o kojima ovisi ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja te preuzimaju zapisnik o kontroli u elektroničkom obliku (e-Zapisnik).
E-Kontrola nadogradnja je postojeće usluge elektroničkog poslovanja HZMO Lana za uspostavljanje svih vrsta prijava za vođenje matične evidencije HZMO-a. Uključuje dostavu e-dokumentacije u postupku kontrole, i to:
• rekapitulaciju
• popis radnika kojima se staž osiguranja računa s povećanim trajanjem i drugu potrebnu dokumentaciju
• zapisnik o kontroli
Usluzi e-kontrola možete pristupiti putem poveznice https://lana.mirovinsko.hr/. Novu e-Uslugu mogu na jednostavan način koristiti postojeći i novi korisnici, ovlaštene osobe obveznika koji su već registrirani ili se prvi put registriraju u elektroničku uslugu e-Prijave Lana (https://lana.mirovinsko.hr/), bez potrebe dolaska na šaltere HZMO-a. Korisnici se mogu registrirati zasebno za svaku pojedinu uslugu (e-prijave, eMPP-1, e-Kontrola) ili objedinjeno za sve usluge. Detaljne korisničke upute dostupne su na poveznici https://lana.mirovinsko.hr/upute/html. Uvođenjem nove elektroničke usluge e-Kontrola, HZMO dodatno unaprjeđuje svoje digitalno poslovanje i zajedno s već postojećim e-Uslugama pridonosi, osim jednostavnijeg i jeftinijeg poslovanja, i bržem ostvarivanju prava iz mirovinskog osiguranja.
Šest uzastopnih godina Wine EnoGASTRO VIP Event piše fantastične priče diljem Hrvatske te se tradicija u Zadru nastavlja i ove godine.
Zbog povoljnih epidemioloških situacija, Stožer civilne zaštite RH donio je nove Odluke:
- na javnim okupljanjima na otvorenom prostoru može biti 200 osoba, no ako svi prisutni imaju EU digitalne COVID potvrde više nema ograničenja broja prisutnih
- u zatvorenim prostorima na okupljanjima može biti do 100 osoba, no ako svi prisutni imaju COVID potvrde više nema ograničenja
- proizvodi se radno vrijeme ugostiteljskih objekata do 2 sata ujutro, a to se odnosi i na javno okupljanje i manifestacije
- ukida se i ograničenje radnog vremena kasina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje, koje je do sada bilo do ponoći
Nužne epidemiološke mjere iz ove Odluke određuju se u trajanju do 15. travnja 2022. godine.
3. Odluku o prestanku važenja Odluke o načinu održavanja pogreba i posljednjih ispraćaja
5. Odluku o prestanku važenja Odluke o mjerama prilikom sklapanja braka i životnog partnerstva
Odluke stupaju na snagu danas 18. ožujka 2022. godine.
Odluke možete pronaći i na dnu ove stranice.
Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje na sjednici, održanoj 28. prosinca 2021. usvojilo je Mjere aktivne politike zapošljavanja za 2022. godinu. Putem 8 vrsta mjera planira se uključiti 27.000 nezaposlenih i zaposlenih osoba. Za mjere aktivne politike zapošljavanja u 2022. godini biti će utrošeno ukupno 1.021.725.800 kuna. Izvori financiranja su državni proračun, Europski socijalni fond plus (ESF+) te Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO).
Najvažnije novosti koje donosi program mjera APZ u 2022. u odnosu na 2021. godinu su:
- Veći iznos potpora za samozapošljavanje
- Veći iznos potpora za zapošljavanje i pripravništvo
- Širi spektar prihvatljivih ciljanih skupina korisnika s naglaskom na ranjive skupine
- Produženo trajanje potpore za pripravništvo do 24 mjeseca
- Produženo trajanje potpore za zapošljavanje do 24 mjeseca
- Administrativno rasterećenje korisnika prilikom apliciranja za mjere aktivne politike zapošljavanja
- Nova pod mjera potpore za samozapošljavanje Mobilnost radne snage - Biram Hrvatsku
- Mjere financirane iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti
Mjere koje promoviraju zelena i digitalna radna mjesta, koja su ovom trenutku još u fazi razrade, a nakon potpunog usuglašavanja s EK biti će detaljnije objašnjeni kriteriji za zelena i digitalna radna mjesta na www.mjere.hr. Postupak bi trebao biti gotov do kraja godine i tada će i biti objavljen. Za dosadašnje mjere - potpore za Očuvanje radnih mjesta (ORM) i Skraćivanje radnog vremena (SRV) planira se nastavak financiranja na način da se očekuje kako će se mjera Skraćivanja radnog vremena provoditi cijelu godinu, a Očuvanje radnih mjesta ovisno o gospodarskoj situaciji i djelatnostima koje su još pogođene koronavirusom.
Mjere za 2022. godinu su:
- POTPORE ZA ZAPOŠLJAVANJE
- POTPORE ZA PRIPRAVNIŠTVO / PRIPRAVNIŠTVO – ZELENO DIGITALNO
- POTPORE ZA PRIPRAVNIŠTVO U JAVNIM SLUŽBAMA
- POTPORE ZA USAVRŠAVANJE
- POTPORE ZA SAMOZAPOŠLJAVANJE I PROŠIRENJE POSLOVANJA
- OBRAZOVANJE I OSPOSOBLJAVANJE
- JAVNI RAD
- STALNI SEZONAC