Fax:

023/311-383

Email:

Adresa:

23000 Zadar, Široka ulica 1/lll

Stožer civilne zaštite RH donio je 15 novih Odluka koje stupaju na snagu 9. travnja 2022. godine, nakon objave u Narodnim novinama.

Stožer civilne zaštite RH donio je 15 novih Odluka koje stupaju na snagu 9. travnja 2022. godine, nakon objave u Narodnim novinama.

Zbog bitno izmijenjenih okolnosti, prestaju važiti:

  • Odluka o kontroli pridržavanja Preporuke za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskoj djelatnosti noćnih klubova
  • Odluka o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja
  • Odluka o radnom vremenu i načinu rada u djelatnosti trgovine za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19
  • Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije ustanova socijalne skrbi i drugih pružatelja socijalnih usluga za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
  • Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije hitne medicinske službe i sanitetskog prijevoza za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
  • Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije rada epidemiološke službe i posebnih epidemioloških mjera vezanih uz virus SARS-COV-2 za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
  • Odluka o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19
  • Odluka o nužnoj mjeri pojačane kontrole provođenja Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 za pružatelje socijalnih usluga u sustavu socijalne skrbi
  • Odluka o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnosti trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima
  • Odluka o prestanku važenja Odluke o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera obveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 i obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zaraze bolesti COVID-19 u djelatnosti zdravstva
  • Odluka o uvođenju posebne sigurnosne mjere obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zarazne bolesti COVID-19 prilikom prijema pacijenata u prostorima zdravstvenih ustanova, trgovačkih društava koja obavljaju zdravstvenu djelatnost i privatnih zdravstvenih djelatnika
  • Odluka o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera obaveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 i obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zarazne bolesti COVID-19 u djelatnosti socijalne skrbi
  • Odluka o općim i specifičnim mjerama zaštite koje obavezno provode pružatelji usluge taxi prijevoza

Novom Odlukom o nužnoj epidemiološkoj mjeri korištenja medicinskih maski ili maski za lice, propisana je obveza korištenja maske za lice zaposlenicima u zdravstvenom sustavu, pacijentima i drugim osobama koje dolaze u njihove prostore te zaposlenicima u ustanovama socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja za starije osobe i osobe s invaliditetom i njihovim korisnicima i posjetiteljima. Navedenom Odlukom dana je preporuka da medicinske maske ili maske za lice koriste i:

  • vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu
  • zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama
  • zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka
  • gosti u ugostiteljskim objektima u zatvorenim prostorima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke
  • zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije
  • zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima
  • zaposlenici u uredima u kojima se ne može osigurati međusobna fizička distanca od najmanje 2 metra
  • vjernici prilikom vjerskih obreda i okupljanja u zatvorenom prostoru
  • gledatelji na sportskim natjecanjima koja se održavaju u zatvorenim prostorima
  • posjetitelji svih društvenih i javnih okupljanja u zatvorenom prostoru
  • zaposlenici i korisnici privatnih centara i kolektivnog smještaja (u zatvorenom prostoru) organiziranog za raseljene osobe iz Ukrajine

Odluka je određena u trajanju do 30. travnja 2022. godine.

Odluke Stožer civilne zaštite RH možete pronaći na sljedećem linku: https://civilna-zastita.gov.hr/odluke-stozera-civilne-zastite-rh-za-sprecavanje-sirenja-zaraze-koronavirusom/2304

Novom Odlukom o privremenom ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske privremeno se ograničava prelazak osoba preko svih graničnih prijelaza RH. Ograničenje se ne odnosi na osobe koje dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije odnosno država i/ili regija članica šengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru. Odluka je određena u trajanju do 30. travnja 2022. godine.

HOK Obrtnik plus: Osigurajte povoljniju cijenu električne energije i zaštitite svoje poslovanje

Hrvatska obrtnička komora suradnjom s HEP Opskrbom kroz projekt HOK Obrtnik plus omogućuje najpovoljnije cijene i uvjete koji mogu ponuditi u trenutku ugovaranja usluga.

Pozivamo vas da iskoristite pogodnosti i osigurate povoljnu cijenu električne energije kroz sporazum HOK-a i HEP Opskrbe koji je na snazi ​​do 31. ožujka 2022. godine.

Članovi HOK-a sklapaju ugovor na rok od 2 godine i HEP Opskrba jamči ugovorenu cijenu za jednu godinu te će, bez obzira na nepovoljna tržišna kretanja i očekivani porast cijene, ispoštovati svoju ugovornu obavezu u pogledu komercijalnih uvjeta sve do isteka ugovora o opskrbi.

HEP Opskrba korigira uvjete svaka 3 mjeseca za članice HOK-a kojima ističe ugovor ili koji prvi put ulazi u ugovorni odnos.

Zbog nepovoljnih tržišnih kretanja za buduće ugovore o opskrbi koji će se primjenjivati ​​od travnja ponuđena cijena električne energije bit će viša, ali i dalje najpovoljnija koja se može ponuditi u trenutku dogovora.

Za sve informacije o uvjetima i pogodnostima te izračun popusta članovi HOK-a trebaju se obratiti prodajnim predstavnicima HEP Opskrbe putem besplatnih telefona HEP Opskrbe 0800 5255. Upit poslati putem e-maila  Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.   s imenom i prezimenom, pod nazivom obrt i OIB -om. Od predstavnika HEP Opskrbe zatražite svoju neobvezujuću ponudu i doznajte sve o pogodnostima koje vam je osigurala Hrvatska obrtnička komora.

22.03.2022.
Dodatne informacije:

Nakon što je HEP Opskrba poslala obavijest kupcima kategorije Poduzetništvo o promjeni cijene počevši s 1.5.2022., broj sveukupnih poziva i poslanih upita poduzeću značajno je porastao što je dodatno utjecalo na rokove rješavanja svih zahtjeva i pripadajuće papirologije. Samim time iznimno se povećao i broj upita od strane obrtnika, od kojih neki nemaju mogućnost dobiti cijenu koja je trenutno važeća prema Sporazumu jer ista vrijedi za ugovore koji s primjenom započinju od 1.4.2022.

Pravila potpisivanja novih ugovora su kako slijedi:

  1. Kupci koji od ranije imaju sklopljen ugovor po modelu HOK cijene trebaju čekati istek tog ugovora kada će im HEP Opskrba ponuditi nove uvjete temeljem sklopljenog Sporazuma za početak primjene iza 1.4.2022.
  2. Kupci koji imaju od ranije sklopljen ugovor za koji je najavljen porast cijene imat će mogućnost sklapati ugovor po modelu HOK cijene, ali od 1.5.2022. od kada je promjena i najavljena. Kupac ima mogućnost raskida ugovora, a na novi ugovor primijenit će se cijena koju će HEP Opskrba izračunati za razdoblje od 1.5.2022., a koja je prilagođena tržišnim uvjetima.
  3. Novi kupci koji do sada nisu bili kupci HEP Opskrbe mogu sa datumom 1.4.2022. još uvijek sklopiti ugovor, ali sukladno Pravilima o promjeni opskrbljivača do 22.03.2022. potpisani ugovor mora biti poslan na usklađenje Operatoru sustava. Nakon tog roka HEP Opskrba neće dobiti potvrdu o usklađenosti.

Ponavljamo, HEP Opskrba korigira uvjete svaka 3 mjeseca za članove HOK-a kojima ističe ugovor ili koji prvi puta ulaze u ugovorni odnos. Zbog nepovoljnih tržišnih kretanja za buduće ugovore o opskrbi koji će se primjenjivati od travnja, ponuđena cijena električne energije će biti viša, ali i dalje najpovoljnija koja se može ponuditi u trenutku ugovaranja.

Također bismo htjeli napomenuti da novi pregovori s HEP Opskrbom, vezano za daljnje uvjete, još uvijek traju te da u ovoj situaciji molimo za strpljenje. Svakako ćemo Vas pravovremeno izvijestiti o svim najnovijim informacijama.

Unaprijed hvala na razumijevanju i suradnji.

 

Usluga Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje e-Kontrola

 Od 5. siječnja 2022. dostupna je nova e-Usluga Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje e-Kontrola kojom se poslodavcima (pravnim i fizičkim osobama) omogućava da elektroničkim putem dostavljaju dokumentaciju potrebnu za postupak kontrole podataka o kojima ovisi ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja te preuzimaju zapisnik o kontroli u elektroničkom obliku (e-Zapisnik). 

E-Kontrola nadogradnja je postojeće usluge elektroničkog poslovanja HZMO Lana za uspostavljanje svih vrsta prijava za vođenje matične evidencije HZMO-a. Uključuje dostavu e-dokumentacije u postupku kontrole, i to:

• rekapitulaciju

• popis radnika kojima se staž osiguranja računa s povećanim trajanjem i drugu potrebnu dokumentaciju

• zapisnik o kontroli

Usluzi e-kontrola možete pristupiti putem poveznice https://lana.mirovinsko.hr/. Novu e-Uslugu mogu na jednostavan način koristiti postojeći i novi korisnici, ovlaštene osobe obveznika koji su već registrirani ili se prvi put registriraju u elektroničku uslugu e-Prijave Lana (https://lana.mirovinsko.hr/), bez potrebe dolaska na šaltere HZMO-a. Korisnici se mogu registrirati zasebno za svaku pojedinu uslugu (e-prijave, eMPP-1, e-Kontrola) ili objedinjeno za sve usluge. Detaljne korisničke upute dostupne su na poveznici https://lana.mirovinsko.hr/upute/html. Uvođenjem nove elektroničke usluge e-Kontrola, HZMO dodatno unaprjeđuje svoje digitalno poslovanje i zajedno s već postojećim e-Uslugama pridonosi, osim jednostavnijeg i jeftinijeg poslovanja, i bržem ostvarivanju prava iz mirovinskog osiguranja.

JAVNI POZIV – Iskaz interesa za sudjelovanjem u regionalnim lancima vrijednosti Jadranske Hrvatske

Wine EnoGASTRO VIP Event ponovno u Zadru!

2 Zadar

Šest uzastopnih godina Wine EnoGASTRO VIP Event piše fantastične priče diljem Hrvatske te se tradicija u Zadru nastavlja i ove godine.

Falkensteiner Hotel & Spa Iadera ugostit će Wine EnoGASTRO VIP Event 15. ožujka 2022. godine početkom 14. sata. Program edukacije i druženja traje do 19 sati.
 
Iznimno kvalitetan edukativni program obogaćen je vrlo posebnim edukacijskim gastronomskim prezentacijama raznih lokalnih specijaliteta.
 
Ulaz je BESPLATAN, no moguć isključivo gostima koji su dobili pozivnicu te su se prijavili na na email: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.. Događaj će se održati u skladu s tadašnjim aktualnim COVID-om!
 
Partneri projekta su Falkensteiner hotel & Spa IADERA, Zadarska županija, TZ Zadarske županije, Grad Zadar, Obrtnička komora Zadarske županije, Hrvatska turistička zajednica, HGK ŽK Zadar, pokrovitelji projekta su Ministarstvo turizma i Ministarstva poljoprivrede.
 
Vlasnici HORECA objekata (hotela, restorana, konoba,...) direktori hotela, nabave, FB manageri,.. koji žele biti dio našeg događaja mogu se obratiti s iskazanim interesom i upitom na email: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Kako biste na vrijeme saznali sve o događajima pozivamo Vas da našu stranicu WINE ENOGASTRO VIP EVENT pratite na društvenim mrežama Facebooku i Instagramu!
Cjelokupni program, popis govornika i predavača, kuharskih Chefova, partnera kao i sve ostale informacije možete pronaći na našoj web stranici https://www.dantes.biz/
 

Obrtnici „paušalisti“ – prijava dohotka na Obrascu PO-SD i PO-SD-Z

Obrtnici obveznici paušalnog oporezivanja dohotka krajem svake godine, a najkasnije do 15. siječnja 2022. godine dužni su predati godišnje izvješće o ostvarenom dohotku u prethodnoj 2021. godini na Obrascu PO-SD.
Ta je obveza propisana Pravilnikom o paušalnom oporezivanju samostalnih djelatnosti, članak 7. stavak 4. (Narodne novine 1/2021), čije se odredbe i pripadajući propisani obrasci primjenjuju u poreznim postupcima za 2021. godinu.
 
Podsjećamo da obrtnik „paušalist“ ne vodi poslovne knjige, osim evidencije o prometu Obrazac KPR, u kojem je obvezan evidentirati sve iznose naplaćene u gotovini i bezgotovinskim putem.
 
Izvješćem o ostvarenim primicima na Obrascu PO-SD, utvrdit će se je li obveznik ostvario veći ili manji dohodak od utvrđenog u rješenju. Stupanjem na snagu novog Pravilnika, od 1. siječnja 2020. godine, fizičkim osobama koje plaćaju paušalni porez na dohodak ukinulo se izdavanje poreznih rješenja te se paušalistima uvodi obveza plaćanja predujma poreza na dohodak tijekom poreznog razdoblja na temelju samozaduživanja, a prema podacima iz godišnjeg izvješća koje se podnosi na Obrascu PO-SD. Eventualnu razliku godišnjega paušalnog poreza porezni je obveznik dužan platiti s danom podnošenja izvješća.
 
Podsjećamo obveznike da se primljene potpore Hrvatskog zavoda za zapošljavanje za očuvanje radnih mjesta, kao i potpore za samozapošljavanje, ne evidentiraju u Obrascu PO-SD jer se primljene potpore smatraju neoporezivim primitkom, a ne primitkom od samostalne djelatnosti.
 
Prema Naredbi o načinu uplaćivanja prihoda proračuna, obveznih doprinosa te prihoda za financiranje drugih javnih potreba u 2021. godini (Nar. nov., br. 11/21.), paušalni porez uplaćuje se na uplatni račun poreza na dohodak i prireza poreza na dohodak grada / općine prema prebivalištu ili uobičajenom boravištu obrtnika, uz oznaku modela uplate HR 68, brojčane oznaka poreza na dohodak koji se utvrđuje paušalno – 1449 te OIB-a fizičke osobe.
 
Na isti uplatni račun uplaćuje se i razlika manje uplaćenog paušalnog poreza na dohodak za proteklu godinu, a koja je utvrđena prema godišnjem izvješću koje se podnosi na Obrascu PO-SD. Obrtnici su razliku godišnjega paušalnog poreza obvezni uplatiti s danom podnošenja izvješća, a najkasnije do 15. siječnja 2022. godine za 2021. godinu.
 
Izvješća se podnose na obrascima PO-SD i PO-SD-Z.
 
Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore izradila je nove obrasce PO-SD i PO-SD-Z kao pomoć obrtnicima prilikom podnošenja obveznih prijava Poreznoj upravi.
 
Izrađen je i novi obrazac DOH i obrazac P-PPI koji će se popunjavati prilikom podnošenja godišnje prijave poreza na dohodak za 2021. a najkasnije do 28. veljače 2022. i to za obrtnike koji vode poslovne knjige prema Zakonu o porezu na dohodak.
 
Svi obrasci biti će objavljeni na web stranici HOK-a https://www.hok.hr/gospodarstvo-i-savjetovanje/obrasci-za-poslovanje-obrta.
 
Prošle je godine prvi put uvedeno podnošenje Obrasca PO-SD-Z kod paušalista koji obavljaju zajedničku djelatnost obrta. Prema čl. 8. st. 1. Pravilnika, nositelj zajedničke djelatnosti koji porez na dohodak od zajedničke djelatnosti utvrđuje u paušalnoj svoti, obvezan je najkasnije 15 dana nakon isteka kalendarske godine podnijeti nadležnoj ispostavi Porezne uprave Izvješće nositelja o paušalnom dohotku od zajedničke samostalne djelatnosti i supoduzetnicima u zajedničkoj djelatnosti na obrascu PO-SD-Z. Obrazac PO-SD-Z se dostavlja za 2021. godinu najkasnije do 15. siječnja, a popunjava ga samo imenovani nositelj zajedničke djelatnosti. Nositelj zajedničke djelatnosti obvezan je dostaviti Poreznoj upravi Obrazac PO-SD-Z, dok su oba porezna obveznika – nositelj zajedničke djelatnosti i supoduzetnik – obvezni podnijeti i Obrazac PO-SD. U Obrascu PO-SD nositelj i supoduzetnik iskazat će svoj udio u zajednički ostvarenom dohotku 2022. godine.
 
 U prilogu - Obrazac PO-SD i Obrazac PO-SD-Z

Stožer civilne zaštite RH donio nove Odluke - popuštaju se epidemiološke mjere

Zbog povoljnih epidemioloških situacija, Stožer civilne zaštite RH donio je nove Odluke:

1.  Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprečavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

- na javnim okupljanjima na otvorenom prostoru može biti 200 osoba, no ako svi prisutni imaju EU digitalne COVID potvrde više nema ograničenja broja prisutnih
- u zatvorenim prostorima na okupljanjima može biti do 100 osoba, no ako svi prisutni imaju COVID potvrde više nema ograničenja
- proizvodi se radno vrijeme ugostiteljskih objekata do 2 sata ujutro, a to se odnosi i na javno okupljanje i manifestacije
- ukida se i ograničenje radnog vremena kasina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje, koje je do sada bilo do ponoći

Nužne epidemiološke mjere iz ove Odluke određuju se u trajanju do 15. travnja 2022. godine.

2.  Odluku o prestanku važenja Odluke o posebnom načinu rada tržnica za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19

3.  Odluku o prestanku važenja Odluke o načinu održavanja pogreba i posljednjih ispraćaja

4.  Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera obaveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 i obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zaraznih bolesti COVID-19 u djelatnosti socijalne skrbi

5.  Odluku o prestanku važenja Odluke o mjerama prilikom sklapanja braka i životnog partnerstva

6.  Odluku o prestanku važenja Odluke o mjerama za vozače teretnih vozila međunarodnog transporta za vrijeme proglašenja epidemije bolesti COVID-19

7.  Odluku o prestanku važenja Odluke o načinu korištenja dječjih igrališta i otvorenih sportskih igrališta te načinu bavljenja rekreativnim sportom na otvorenom za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19

Odluke stupaju na snagu danas 18. ožujka 2022. godine.

Odluke možete pronaći i na dnu ove stranice.

 

Mjere aktivne politike zapošljavanja za 2022. godinu

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje na sjednici, održanoj 28. prosinca 2021. usvojilo je Mjere aktivne politike zapošljavanja za 2022. godinu. Putem 8 vrsta mjera planira se uključiti 27.000 nezaposlenih i zaposlenih osoba. Za mjere aktivne politike zapošljavanja u 2022. godini biti će utrošeno ukupno 1.021.725.800 kuna. Izvori financiranja su državni proračun, Europski socijalni fond plus (ESF+) te Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO).

Najvažnije novosti koje donosi program mjera APZ u 2022. u odnosu na 2021. godinu su:

  • Veći iznos potpora za samozapošljavanje
  • Veći iznos potpora za zapošljavanje i pripravništvo
  • Širi spektar prihvatljivih ciljanih skupina korisnika s naglaskom na ranjive skupine
  • Produženo trajanje potpore za pripravništvo do 24 mjeseca
  • Produženo trajanje potpore za zapošljavanje do 24 mjeseca
  • Administrativno rasterećenje korisnika prilikom apliciranja za mjere aktivne politike zapošljavanja
  • Nova pod mjera potpore za samozapošljavanje Mobilnost radne snage - Biram Hrvatsku
  • Mjere financirane iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti

Mjere koje promoviraju zelena i digitalna radna mjesta, koja su ovom trenutku još u fazi razrade, a nakon potpunog usuglašavanja s EK  biti će detaljnije objašnjeni kriteriji za zelena i digitalna radna mjesta na www.mjere.hr.  Postupak bi trebao biti gotov do kraja godine i tada će i biti objavljen. Za dosadašnje mjere - potpore za Očuvanje radnih mjesta (ORM) i Skraćivanje radnog vremena (SRV) planira se nastavak financiranja na način da se očekuje kako će se mjera Skraćivanja radnog vremena provoditi cijelu godinu, a Očuvanje radnih mjesta  ovisno o gospodarskoj situaciji i djelatnostima koje su još pogođene koronavirusom.

Mjere za 2022. godinu su:

Obrtnička komora

Zadarske županije

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

DIGITALNO POSLOVANJE OBRTNIKA

PORTAL OBRTNOG REGISTRA

Image

DIZAJN I ODRŽAVANJE: Point Web Factory

     Službene mrežne stranice Obrtničke komore Zadarske županije